E-mail blev ikke sendt!
Prøv venligst igen.
 
Tak for din besked!
Vi svarer hurtigst
muligt tilbage.

Havnegade 90
5000 Odense C
Telefon 66 15 90 43
Fax 66 15 96 49
CVR 29621896
[email protected]

Indsend
Havnegade 90 - 5000 Odense C - Telefon 66 15 90 43
< Afholdte arrangementer / Domstolenes nye sagsportal – bliv skarp på de nye udfordringer

 

Domstolenes nye sagsportal – bliv skarp på de nye udfordringer

Tid & sted
Den 28. februar 2017 Scandic Glostrup, eller
Den 7. marts 2017 Scandic Odense, eller
Den 16. marts 2017 Scandic Aarhus Vest

Hver gang klokken 09.30 til 16.30

Domstolenes nye sagsportal – bliv skarp på de nye udfordringer

Domstolenes nye sagsportal ændrer den måde, sager ved domstolene anlægges og behandles, og måden kommunikation foregår med retten.

I mange år har man indleveret stævninger og processkrifter pr post men i 2015 blev det så muligt at indlevere pr. e-mail. Det bliver/blev dog kun en kort overgang, for fra 4. oktober af søsatte man en online sagsportal, som er obligatorisk, således at man SKAL oploade alle dokumenter og skal vænne sig til en komplet digitalisering af retssagen.

Sagsportalen er allerede i gang i Retten i Horsens og i Vestre Landsret. Disse to steder skal teste seksportalen af i nogle måneder, inden man i starten af 2017 udruller sagsportalen løbende til hele landet, således at den forventeligt er alle steder til i sommeren 2017.

En ny hverdag

Sagsportalen ændrer hverdagen på rigtigt mange områder og punkter. Nedenfor har vi valgt at opliste en række væsentlige elementer, som vil blive gennemgået på kurset, enkeltvis og i fælles sammenhænge:

Sådan bruges sagsportalen i praksis • Hvor ligger sagsportalen? • Hvordan logger man på sagsportalen, herunder brug af de ansattes NemID • Gruppering af advokatkontorets medarbejdere, så de ”rigtige” medarbejdere har adgang til de ”rigtige” sager • Muligheden for at undtage sager, dokumenter og parter fra sagsportalen • Sagsgangen for undtagne parter, herunder blankettvang • Hvilke sager er omfattet af sagsportalen • Hvordan oprettes en sag • Forkyndelser/påmindelser • Den automatiserede sagsgang • Kreditors adgang til sagsportalen • Advokaters og andre repræsentanters adgang til sagsportalen • Syns- og skønsmænd og sagsportalen • Anke og kære i portalen • Kommunikation med parterne i portalen • Den digitale ekstrakt: Hvordan laves den • ”Indlevering” af kopier, materialesamlinger osv. herunder: Hvordan og hvor meget.

Tag om muligt gerne en bærbar PC eller IPad med, samt dit medarbejdersignatur, således at du eventuelt kan logge på under kurset.

Målgruppe

Kurset er relevant for alle ansatte på advokatkontoret, der er i berøring med og i kommunikation med domstolene.

Underviser

Undervisningen varetages af en af vore faste undervisere Brian Nygaard Oswald Cand.jur. tidligere advokat og speciale indenfor blandt andet persondatalovgivning, digitalisering og forældelse.

Brian Nygaard Oswald har udgivet talrige artikler i f.eks. UfR og Advokaten og er forfatter til en række bøger, herunder Forældelses i Praksis. Efter i mere end 10 år at have arbejdet som advokat deponerede han sin bestalling i 2013 for primært at hellige sig sin store interesse for formidling og undervisning. Han er kendt for sin evne til at formidle kompliceret jura på en praksisrettet og forståelig måde..

PRISER OG RABATMULIGHEDER

Pris pr. deltager kr. 3.582,- for kunder på vores nyhedsmailliste for advokater og 3.980,- for andre. Priserne er inkl. forplejning og ekskl. moms.

Hvis din arbejdsplads har deltaget flere gange før inden for de seneste 12 måneder, opnår I yderligere rabat. Helt op til 10% ekstra. Rabatten er tilknyttet jeres CVR-nummer.

Gå til top